Missuppfattat GI, totalt


Precis hemkommen från en timmes promenad i -16 grader. Håret va vitt när jag kom in:) Hur som helst så satte jag mej vid datorn och skulle läsa lite mer om GI och jag har ju missuppfattat helt... Man ska ju inte utesluta kolhydrater helt som jag trodde. Jag kan ju fortsätta äta min gröt på morgonen. man ska bara minska kolhydraterna och öka frukt och grönt. man måste äta kolhydrater oxå fast LÅNGSAMMA KOLHYDRATER MED LÅGT GI. Tabeller för detta finns på flera olika hemsidor om GI. Äter man efter GI får man mycket bättre hälsa. Man blir piggare, gladare och mer energi. En metod man kan följa hela livet. Blodsockret får en jämn nivå istället för att gå upp o ner som en berg och dalbana. Missuppattar man GI och äter fel kan man gå upp i vikt istället. Nyttigt fett och protein är oxå viktigt.. Men fan allt detta e ju en hel vetenskap, herregud va jag måste plugga på... Måste oxå äta ofta..hur man nu ska hinna det. Svälter man sej går man inte heller ner i vikt..
jaja de blir nog bra, satsar på sunt förnuft istället och utesluta godis, läsk och sötsaker så blir de nog bra.

Puss o kram Ragna   

Kommentarer
Postat av: johanna

håret va vitt??? av mjäll eller daxvax då eller??? hahahahahaha puss

2010-01-08 @ 23:56:40
URL: http://johannasego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0